fredag 22 augusti 2008

Fredag 22 aug





Efter många om och men så har jag då bestämt mig för att sluta äta kött.. Har ju aldrig egentligen varit något speciellt förtjust i det eller ätit mycket,mest kyckling å skaldjur(å cheesburgare);). Men under semestern i Grekland nu så var det ett enkelt val. Nu klarar jag inte det helt enkelt. Men mitt problem nu är att det för #"¤&% inte finns vegmat i Norge! Okej du hittar det på några ställen men då måste man i hälsokostaffärer,det finns inte stort urval och kostar skjortan..


Hur kommer det sig att det är billigt att äta osunt och motsatt om du tänker på hälsan?Så är det med många saker. Kebaben som du troligtvis blir magsjuk av är den fetaste & billigaste fyllematen du får tag på. Men ska du t.e.x köpa sushi lr en sallad,så är det sunt men ruinerar dig.(iallafall om det blir 3 dgr i veckan) ;)
Nu håller jag på och lagar nudlar å bönwok,ganska gott faktist. Blivit imponerad över den thaitjejkokkonsten som visst legat gömd inom mig ;) Men har jag fantasi? hrmmm..nja..blir nästan samma mat varje dag..lr mackor..nyttigt det? hrmmm hrmmm igen..
:(
Var hemma från jobbet idag med..Vill visst inte bli helt frisk..Men imorrn ska jag jobba på dagen så ikväll blir det lugn egentid på soffan, härligt :)
Ha det alla glada! Puss

Inga kommentarer: