torsdag 6 november 2008

Gladtjej

Hallå på er.

Placerat mig isoffan och ska slänga i mig några varma mackor. Nyttigt? Nej.Gott? Ja....Och kl är redan över midnatt ojoj..grrr..
Var iväg på en weekendtur nu i helgen som var, till mitt kära Stockholm. Var en "hoppapåturinbjudan" men det var superlyckat och underbart kul. Blev utgång på fredagen efter nån timmes försök till att njuta innerstan i spöregn (rekommenderas inte). Ett långt bad å senare bestämde vi oss för att prova stan & stureplan. Blev en tur på Sturecompaniet. Min kära kompis Niklas som känner till Sthlms uteliv ,hade ordnat några listor till oss. Med tanke på kylan och min totala nollkoll på Sthlm så var det helt perfekt, rätt in. Tack vännen!
Lördagen rumlade vi runt i stan. Det en iskall men klar dag och inte ett regnmoln i sikte. Me like :).
På kvällen blev det några timmar i hotellbaren. Bodde på Hilton ,så var fint att bara sitta och mysa där. :) Tog en taxi in många timmar senare och provade oss på Café Opera. Stort ställe. Första gången jag var där. Tyvärr så blev jag lite trött så det bar tillbaka till hotellet ganska fort. Men skönt att sova tidigt med.

tack Underbar för en otroligt fin helg ! Puss på dig

Nu framöver blir det mest jobb, jobb och planerande och ordnande.
Och längtan..
Har bestämt mig till slut och nu är jag säker. Jag får mig en liten knutt till våren... Inte unge då såklart men nästan.
En liten valp ska tugga sönder mina skor,göra mig stressad av dåligt samvete,och göra mina dagar fullkomligt.. totalt.. underbara =)

Min allra käraste Kine får hem sin lilla Sofie om en vecka! När hon sa hon skulle få valp så såg jag min chans att äntligen ha möjligheten jag med. Vi bor i samma hus och bor nära jobbet, så vi har alltid möjligheten att hjälpa varandra. Har ju velat så länge..De har ni väl sätt på alla mina halvpatetiska hundbilder här ;) (vänta bara tills valpen kommer ) :P Kullen föds nog i januari. Så då blir jag mamma i mars. Mysigt va? Nu saknas bara samboern ;)

Nej nu är jag lite trött och ska lägga mig ner på soffan och lata mig lite mera med tvn innan jag sover.

Pöss alla glada

Inga kommentarer: