torsdag 13 november 2008

Snart är det jul här i vårt hus...

Se vad jag vill ha....

Har lite lust på en rosa jul i år jag. Uppväxt med röd och grön och det är väl det julen är men nu när man ska föreställa vuxen och skapa sina egna traditioner kanske detta skulle ha varit nåt? Iallafall för i år =)

Börjar längta redan nu till julen jag. Kanske mest för att jag vet att det blir firande i Sveariket med tjocka släkten i år igen! Det sker allt för ofta att man tar saker för givet.. Men när man bor så långt bort så är det traditionerna och högtiderna som man sätter pris på... Å längtar!!

Julgran,glögg,kalle anka. Små barn som längtar tills tomten kommer in med sitt traditionella "hohoho, finns det några snälla barn här?". Sill,revbensspjell,hemmalagade köttbullar och risgrynsgröt..

Mysigt, men jag och kroppen(+ 5 kg på en vecka) är glad det bara är en gång i året =)





Inga kommentarer: