fredag 5 december 2008

I tankeboxen

Så här runt jultider så blir jag alltid otroligt(barnsligt) sentimental och det tror jag många blir. Men jag tror inte att alla känner en lika lycklig sentimentalitet som mig. Jag har världens mysigaste familj att komma hem till..

Jag har så många fina barndomsminnen att plocka fram och tänka på när jag saknar dom..


Alla kvällar mamma & pappa offrat på att leka kurragömma,ordna bio för oss (det älskade vi!), bygga pussel ,spela spel,bygga snöiglor,gunga,baka, ja jag kan nog skriva en oändligt lång lista..Men dom aktiverade oss verkligen med ALLT vi ville göra så att vi till slut stupade lyckliga isäng vetandes att vi hade en mamma & pappa som älskade oss över allt annat.Gjorde vi vårt bästa så var det alltid bra nog. Det är en trygg & bra barndom. Så önskar jag att alla hade kunna haft det.. Alla föräldrar borde inte ha lov att ha barn.. Men alla barn förtjänar bra föräldrar!!



Sänder ut en tanke....inte alla som haft det lika lätt...


Läste någon artikel om barnmisshandling igår och jag börjar alltid gråta när jag hör sånt.. Barn & djur är svaga punkter hos mig.. Så oskyldiga... Artikeln var så bra skriven att det isade in i själen. Önskar så att det fanns mer man kunde göra... Man kan inte hjälpa alla men kanske en..?

Ska se vad som finns för alternativer.


Sängen nu och sen upp och packa tidigt till turen med Kärlek! Blir businessoutfit till julbordet. Snabbtur i Bogstadveien idag. Man är ju inte rikast i stan direkt heller... Men blir nog fin iallafall ska ni se *ler*

Ska verkligen prova att komma ihåg att ta massa bilder nu.. Är alltid urkass på att komma ihåg det efter en,två kanske 3 öl och nån shot :P
Sniker mig kanske inom en tur på förmiddagen imorgon om inte packningen och val av skor, klänning etc tar hela dagen...har en liiiten känsla av det...
Stor nattkram

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK,de orden gjorde min dag idag!!!!din mor

Anonym sa...

Vad fint skrivet!
God-Jul på dig!