måndag 29 december 2008

Ett nytt år i sundhetens tecken??

Första dagen som rökfri... Humöret är inte så farligt... Jag vet visserligen precis hur många timmar och minuter sen det var jag tog min sista cigarett,men det är säkert bara normalt att räkna så(säg att det är normalt??) ;)
Skulle egentligen sluta efter nyår men varför göra som alla andra och lova dumma ,dumma saker man aldrig kommer fullföra eller klara att hålla oavsätt. Varför inte starta det nya året med att vara precis så som man vill vara??

Jag har blivit inspirerad av min älskling som är min förebild. Det är för min egen skull jag gör det men tack vare honom jag kommer klara det...
Allt går med en smula envishet & självdisiplin. Och en helvetes massa nikotinplåster!!

Sitter just nu hemma hos kära svärmor. Är fortfarande inte frisk från min julförkylning så är hemma från jobbet idag. Fick tid hos läkaren imorrn så då får vi se om det kanske ska antibiotika till för den här tjejen för att bli frisk.

Hoppas jag är i form till nyårsafton. Jag & älskling hade först inte några planer men nu har det blivit bestämt att vi ska ha en mysig parmiddag hemma hos mig(oss).Ska bli så mysigt!! Kärlek var iväg & köpte kalkon idag,blev en jäkel på 6 kg.
Det ska nog räcka och bli över haha. Får se hur det går att tillaga den. Både jag & Jostein är "kalkonoskulder" men har fått recept av både min pappa & hans mamma så det borde vi väl klara??

Blev inhandlat många liter billig taxfreesprit på hemvägen från Sveariket & har min Rosa Champagne som jag fick i födelsedagspresent av Angelicas karl så allt verkar vara dukat för en lyckad kväll. Förätt & efterrätt är under planläggning fortfarande ;)

Tillbaka till soffan & filten & kaffekoppen. Läser en så bra bok av Camilla Läckberg som jag bara inte kan lägga ifrån mig. Lägger ner röksuget & energien på att lösa mordmysterier. Bra va? ;)

Peace

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig du!!! Men lite stor kalkon...den tar lång tid cirka 6 timmaäger pappa och mycket mat får ni Kram mor din

Anonym sa...

Flink du er Johanna..Du får ha en fortreffelig nytt år sammen med din kjære så ses vi på nyåret. Klem