torsdag 23 oktober 2008

Nattuggla

Så var man tillbaka framför datan på nattjobb då. Var färdig lite tidigare med filmningen så fick tid till att vila lite innan jobbet. Var inte så trött men blev nån timmes sömn iallafall. Imorrn ska jag vara där kl 13 så får inte sova så mycket men det ska nog gå bra.

Har precis ätit lite fisk som kollegorna var så snälla att spara till mig. Från måndag börjar jag på diet. I förrgår så kom en som inte jobbat här på länge tillbaka för att jobba kväll med mig. Det första hon sa var : "Oj så tjock du har blivit,längesen jag såg dig". Visserligen är hon inte så bra på norska och på att uttrycka sig,och dubbla mig på storlek men när hon sen en minut senare säger att jag blivit "fet" då kändes det inte bra... inte bra alls...

Jag har lagt på mig närmare 10 kg sen i våras men jag har tänkt på det som "lyckliga kilon" med tanke på hur jag haft det och att jag får till det med träning. Men blir bara så jäkla less. När jag var smalare så fick jag alltid höra att "jag äter så lite", "du e så smal lilltjejen" , "mår du bra?"etc etc etc. När ska folk omkring en bara lära sig att hålla saker för sig själva och kanske sluta kommentera saker dom egentligen inte bryr sig om och komma sig en tur på gymmet så dom förstår att det inte är min storlek men kanske deras huvuden det är fel på?? Eller fel och fel. Men har man ett så stort behov att kommentera på andras utseende så ligger oftast missnöjet och problemet hos sig själv.

Det vet jag själv dom ggr jag kanske inte har det så bra med mig själv. Då är det lättare att fälla kommentarer om andra och jag vet att enda grunden är att jag känner ett sting av avundsjuka och att det spelar på min egen osäkerhet. Inbillar mig själv att jag växt ifrån det så varför kan inte dubbelt så gamla folk göra det?

Imorrn hoppas jag att vi är färdig med filmningen tidigt men jag tror inte det. Har sånn lust att gå på improvisationsteater på Skuret som börjar kl 20.00.
Var där för några veckor sen och det var skitkul. Helt underbara skådespekare som satsar allt på att underhålla oss .Villken fantasi man måste ha! Inget manus lr repliker utan allt blir på sparken.
Hade jag haft lite mera "guts" så hade jag velat prova på det. Men så kvicktänk tror jag inte att jag är. Är så annorlunda med film. Då har man några st som står runt en,du har flere tagningar på dig om det går galet och du har inte samma press på dig.

Måste gå å jobba lite.

See ya later

Inga kommentarer: