måndag 1 september 2008

Måndag 1 sept

Kan man göra annat än att ÄLSKA den här klänningen ?Minne från Turkiet i sommar =)...
jag vill ha mera sommar,lata dagar,heta kvällar... göra sig fin..inte behöva jacka på kvällen när du är på väg hem...
Kommer frysa om rumpan i höst/ vinter för att jag vägrar inse att det inte är "åretruntvärme" här i Norge...
Och nya shippingen med skor? Hmm.. om jag låtsas om att det är sommar så kan det kanske gå?? Iallafall sådär 2-3 dgr i veckan ;)
I Norge är alla så.. hmmm vad säger man, tillknäppta på nåt sätt.
Går du ut i klänning,ordnat håret och balanserar på ett par stillettisar(med andra ord ganska fresh ;) så har du miiiiiljoner blickar efter dig. Och dom är inte snälla heller.
Nästan så jag tror att det växer nåt konstigt ut ur nacken på en så som folk glor. I USA,spanien etc så är det vanligt.
Gå rakryggad, var dig själv och var stolt oavsätt var i världen du bor säger jag :)
Idag jobbade jag fram till 17. Har städat och gjort fint och betalat räkningar.
Måste samla lite vuxenpoäng och bli mer strukturerad i mitt liv. Bara stökbök i papper och ekonomi.. Ähhh man kan inte vara bra på allt... eller hur?
Efter en tuff vår borde jag kanske tagit tag i saker,sökt nytt jobb och legat i lite för att fokusera på nåt annat.. Istället tog jag en time-out,trodde jag behövde det. Det gjorde jag med men jag märker att jag får betala för "latskapen" nu. När man ligger efter på ekonomin så går det ut över allt. Allt blir jobbigare. Utan mamma och pappa vet jag inte vad jag hade gjort. Ni är änglar som alltid finns här,älskar er så otroligt mycket :) Tack för "bidraget" så att jag fick min efterlängtade semester :)
Ser på lite fotboll nu,mat i ugnen. Ses senare så kommer det en uppdatering på en craaaaazy weekend.!Men ojoj så kul det har varit ! =) ;)


like it like it :P

2 kommentarer:

Babsan sa...

Ja visst är det tur att det finns snälla päron!

Johanna sa...

Jag menar det,jag är lyckligt lottad :)